Algemene voorwaarden Nyoman

 

Versie 1.2 – 21 maart 2023

 

 

Artikel 1. Eigen risico en aansprakelijkheid

1.1. Het deelnemen aan de lessen is geheel voor eigen risico. Het volgen van lessen bij Nyoman is in geen geval vervanging voor therapie, medische behandeling of diagnose. Indien de klant in het verleden of heden een medische behandeling of therapie ondergaat die mogelijk incompatibel is met de diensten van Nyoman, wordt hij of zij geadviseerd voorafgaand aan deelname een huisarts of specialist te raadplegen.Bij twijfel aan zijn of haar gezondheid wordt de klant geadviseerd om een huisarts of specialist te raadplegen.

1.2. Klant worden geacht in goede lichamelijke conditie te zijn en de docent voor aanvang van de les in te lichten over blessures, lichamelijke beperkingen ziekte, zwangerschap of andere afwijkingen die deelname kunnen beïnvloeden. Zonder deze kennis is de docent niet in staat om de klant goed te begeleiden.

1.3 Nyoman aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade als gevolg van enig ongeval of letsel van de klant.

1.4 Nyoman is niet aansprakelijk voor vermissing, verduistering, diefstal of schade, zowel direct als indirect, respectievelijk van of aan eigendommen van de klant.

1.5 Schade die door de klant al dan niet opzettelijk of door onoordeelkundig gebruik toegebracht wordt aan eigendommen van Nyoman, dienen te worden vergoed.

1.6 klant: degene van 12 jaar of ouder die een door of bij Nyoman georganiseerde Workshop, Training of Retraite volgt c.q. wenst te volgen. Jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud, kunnen in beginsel uitsluitend deelnemen onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een klant van 18 jaar of ouder. Inschrijving en betaling dient in voornoemde situatie te gebeuren door, althans met toestemming van de ouder / wettelijk vertegenwoordiger.

 

Artikel 2: Lidmaatschap

2.1 De klant sluit een abonnement af voor een lesblok Yoga voor groepslessen, of sluit een individueel lespakket af waarmee hij of zij individueel of privéles afneemt.

2.2 Een yoga-abonnement of lespakket van Nyoman is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

2.3 Indien klant geen gebruik maakt van het recht van deelneming aan de lessen, vindt er geen restitutie plaats van het lesgeld.

2.4 Indien klant niet bij de les aanwezig kan zijn en zich heeft afgemeld (uiterlijk 24 uur voor aanvang van de les) kan de les worden ingehaald tot uiterlijk 2 maanden daarna. Dit gebeurt altijd in overleg met Nyoman, bij voorkeur per email.

 

Artikel 3: Betaling en Opzeggen

3.1 De betaling van het abonnementsgeld (lesblok, dan wel een persoonlijk lespakket) geschiedt door bankoverschrijving op de dag van het overeenkomen, het gehele bedrag dient te worden overgemaakt.

3.2 Een klant kan aan een Workshop, of les deelnemen nadat Nyoman het volledige bedrag voor deelname heeft ontvangen.

3.3 Voor de betaling kan de Klant uitsluitend gebruik maken van de door Nyoman aangeboden betalingsmogelijkheden.

3.4 Bij het gebruik van een betalingslink die door Nyoman voor automatische incasso wordt toegestuurd aan de Klant, geeft de Klant Nyoman toestemming om ook toekomstige betalingen van hetbetreffende rekeningnummer te innen. Tenzij anders bepaald is bij het aangeboden product/ de aangeboden dienst de opzegtermijn één hele kalendermaand. Dat betekent dat het ‘lidmaatschap’ vóór de eerste van de maand dient te worden opgezegd.

3.5 Periodieke betaling vindt plaats voorafgaand aan elke serviceperiode.

3.6 Bij niet tijdige betaling, bijvoorbeeld door stornering van de afgeschreven bedragen of wegens een ontoereikend saldo op de betreffende rekening, wordt een bedrag van EUR 2,50 aan kosten in rekening gebracht.

3.7 Indien de betaling na de eerste herinnering niet binnen de daarin gestelde termijn plaatsvindt, is Nyoman gerechtigd de toegang tot de Diensten eenzijdig naar haar keuze per direct op te schorten of te beëindigen, onverminderd het recht op schadevergoeding en het recht om achterstallige betalingen te innen en de bijbehorende incassokosten conform de Wet Incasso Kosten op de Klant te verhalen.

3.8 Facturen en betalingsherinneringen worden door Nyoman uitsluitend elektronisch aangeboden.

 

Artikel 4: Overeenkomst

4.1 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachten, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Nyoman zich verbindt / zal verbinden om werkzaamheden te verrichten, waaronder op de; Abonnementen, Losse Lessen, Workshops, Trainingen, Retraites en overige bezoeken van klant al dan niet via Partners van Nyoman aan of bij Nyoman. Door deelname aan een (Losse) Les, Workshop, Training of Retraite verklaart de klant zich akkoord met de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden. Partners van Nyoman verplichten zich om hun klant aan de activiteiten die Nyoman voor hen zal verrichten, zich van de toepasselijkheid en de inhoud van deze voorwaarden bewust te maken, met name van artikel 1.

4.2 Nyoman kan deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De laatste versie van de Algemene Voorwaarden is altijd de geldende versie en is beschikbaar op de Website. Nyoman zal eventuele wijzigingen van de Algemene Voorwaarden vooraf per e-mail aankondigen.

4.3 Deze Algemene Voorwaarden gelden ook voor eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.

4.4 De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Partners wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.

 

Artikel 5: Yogamatten & overige materialen

5.1 Bij het beoefenen van Power yoga, Vinyasa Flow en Ashtanga yoga is klant verplicht gebruik te maken van een eigen yogamat ivm hygiëne. Voor alle andere yogalessen kan klant gebruik maken van een yogamat die aanwezig is in de studio.

5.2 Al het door Nyoman verstrekte materiaal is en blijft eigendom van Nyoman. Ook nadat de overeenkomst op zijn einde is gekomen.

 

Artikel 6: Feestdagen, vakantie en annulering lessen

6.1 Op feestdagen is Nyoman gesloten. Dit zal tijdig worden gecommuniceerd via e-mail. Yogalessen die komen te vervallen vanwege feestdagen kunnen binnen 2 maanden

worden ingehaald.

6.2 Sluiting van de studio wegen vakantie zal tijdig worden gecommuniceerd per e-mail. Tijdens deze periode zal het lesgeld naar rato worden geïncasseerd.

6.3 Indien klant langer dan 3 weken op vakantie gaat, kan het abonnement in overleg met Nyoman voor bepaalde tijd worden opgeschort. Dit dient vooraf gemeld te worden via [email protected] en kan 1 maal per kalenderjaar verzoeken het onbeperkt doorlopende

abonnement te pauzeren.

 

  1. Zwangerschap of ziekte

7.1 Bij langdurige ziekte kan in overleg met Nyoman het lidmaatschap voor bepaalde tijd worden opgeschort. Een medisch bewijs van langdurige ziekte dient te worden aangeleverd.

7.2 In de eerste drie maanden van de zwangerschap wordt het beoefenen van yoga afgeraden. Indien klant toch wenst deel te nemen aan de yogalessen is dit geheel voor  eigen risico en verantwoordelijkheid.

7.3 Indien klant wegens zwangerschap wil stoppen met de yogalessen geldt er een opzegtermijn van één maand.

 

  1. Wijzigingen lesrooster, prijzen

8.1 Nyoman behoudt zich het recht voor om haar prijzen aan te passen. Aanpassingen van de prijzen zal tijdig worden gecommuniceerd via een nieuwsbrief, website of per e-mail.

8.2 Nyoman behoudt zicht het voor de indeling van het lesrooster voor wat betreft tijd, programma en locatie te wijzigen.

 

  1. Overmacht

9.1 Wanneer er onverwachts een les komt te vervallen wegens onvoorziene omstandigheden (bijvoorbeeld bij ziekte of ongeval docent) dan kan klant de les tot maximaal 2 maanden na datum inhalen. Dit gaat altijd in overleg met Nyoman.

9.2 In geval van overmacht behoudt Nyoman zich het recht voor om een geplande les uit te laten voeren door een vervangende docent. Er vindt dan geen restitutie van het lesgeld plaats.

9.3 In geval van overmacht behoudt Nyoman zich het recht voor om een geplande les (en eventuele vervolglessen in dezelfde reeks , zolang de overmacht voortduurt) geheel te annuleren. In dat geval zal het reeds betaalde lesgeld worden gerestitueerd.

9.4 Nyoman is niet aansprakelijk voor enige vertraging of niet nakoming, of schade.

 

  1. Huisregels

10.1 Alle klanten en klant moeten altijd onderstaande huisregels van Nyoman volgen:

  • Eet niet gedurende 2 uur voor de les en beoefen geen yoga op een volle maag.
  • Kom fris naar de les en gebruik bij voorkeur geurloze deodorant, liever geen parfum of andere geuren, en geen spray deodorant in de ruimte.
  • Draag schone en makkelijk zittende kleding.
  • Doe je schoenen uit voordat je een studio betreedt.
  • Nyoman stelt yogamatten ter beschikking voor gebruik tijdens de les. Deze mat dient door de klant na gebruik altijd te worden schoongemaakt en opgeruimd.
  • Voor een optimale rust worden klanten verzocht om tijdens en na de lessen en Workshops niet te praten in de studio’s en in de andere ruimten alleen zachtjes te praten. Telefoons zijn niet toegestaan in de studio’s.
  • Kom op tijd, denk hierbij aan een minuut of 10 tot 15 voor aanvang lestijd.
  • Seksueel gedrag c.q. seksueel getint gedrag wordt door Nyoman niet getolereerd. De (lichamelijke) integriteit van klant dient altijd gerespecteerd te worden.

10.2 Nyoman behoudt zich het recht voor klant die naar haar mening de huisregels zoals genoemd in artikel 10.1, niet naleven de toegang tot Lessen, workshops en trainingen te ontzeggen en/of het Abonnement van de betreffende klant te beëindigen of de

klant de toegang tot de Workshop te ontzeggen zonder terugbetaling van eventueel reeds betaalde gelden.

 

  1. Klachtenregeling

11.1. Nyoman doet er alles aan om haar lessen, Trainingen en Workshops zo goed mogelijk te laten verlopen. Mocht er desondanks toch iets misgaan of heeft de klant een klacht, dan meldt de klant het voorval/de klacht per omgaande aan Nyoman (per email aan [email protected] ). Nyoman doet er alles aan om zo spoedig mogelijk tot een bevredigende

oplossing te komen.

11.2. Ingediende klachten worden binnen een termijn van 4 weken (28 dagen) gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Nyoman binnen de termijn van 28 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

  1. Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

12.1 Op de Algemene Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

12.2 Eventuele geschillen verband houdende met de Algemene Voorwaarden, een Abonnement, Workshop, Training of Retraite, dan wel het volgen van lessen of het afnemen van andere producten en diensten van of bij Nyoman zullen in eerste instantie worden beslecht op de in artikel 11 genoemde wijze. Indien het niet lukt om tot een bevredigende

oplossing voor beide partijen te komen zal het geschil worden beslecht bij de bevoegde rechtbank te Rotterdam.

 

  1. Persoonsgegevens

13.1 Nyoman verzamelt persoonsgegevens van haar klanten voor het bijhouden van haar

bestand, voor het uitvoeren van betalingsopdrachten en voor de administratie. Nyoman gaat zorgvuldig met deze verzameling van persoonsgegevens om en verwerkt deze binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder in ieder geval begrepen de

wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

13.2 Nyoman gebruikt de in artikel 13.1 genoemde

persoonsgegevens ook om de klant op de hoogte te brengen van activiteiten van Nyoman en eventuele wijzigingen in, bijvoorbeeld, het lesrooster. Indien men geen prijs stelt op het

ontvangen van communicatie van Nyoman, kan dat schriftelijk worden medegedeeld via e-mail aan: [email protected] . De klant is ervan op de hoogte dat in dat geval mogelijk niet van alle diensten en producten van Nyoman gebruik kan worden gemaakt.

13.3 Nyoman geeft de persoonsgegevens van de klant nooit zonder voorafgaande toestemming door aan derden.